teisipäev, 18. oktoober 2011

Õppepäev Karula Rahvuspargis

Bussisõit Karula rahvusparki oli üsna pikk. Kui olime peaaegu kohale jõudnud, hakkasime mäest üles ja alla sõitma. Õpetaja palus meil aknast välja vaadata ja vaadet imetleda. Alguses läksime maja taga oleva künka peale ning giid ronis liivakasti. Seal näitas ta meile, kuidas tekkisid pinnavormid. Ta demonstreeris seda meile kahe ümmarguse puuklotsiga. Ütles küll alguses, et need pole parimad näideteks, aga ajavad asja ära, hiljem ta parandas ennast öeldes, et need on just õiged. Pärast seda liikusime mäest alla ning läksime mööda järvekallast laudtee rajale. Kõndisime üle mitme silla, ühe juures oli kopratamm. Paljud tegid ka pilte fotokonkursi jaoks. Kui olime juba mõnda aega kõndinud, peatusime me, et oodata teisi järgi ning hakkasime künkast üles ronima. Üleval rääkis giid veel midagi ning me läksime alla orgu vaatama. Seejärel läksime üle põllu ja jõudsime Mäekonnu vaatetorni juurde. See oli üsna kõrge, päris mitmed ei julgenud lõpuni välja ronida. Alla jõudes liikusime bussi juurde, et võtta toit ning me tegime lõunapausi. Kui kõik lõpetanud olid, arvas õpetaja, et me võiks ka Tamme-Lauri tamme juures ära käia ning bussisõit sinnapoole algas. Kohale jõudes tehti selle juures palju pilte ja puu ümbermõõt mõõdeti õpilaste abil ära. Mõne aja pärast mindi bussi ja hakati kodu poole sõitma. Päeva lõpuks olid kõik väsinud ja teadmisi täis.